Materiały na lekcje informatyki dla klasy VII (sala nr 12)


Witam!
Zadania, które należy wykonać:


1.Edytor grafiki - Kompozycja Pory roku (Ostateczny termin oddania zadania 15.10.2022 r.)

Do tego ćwiczenia należy użyć edytora grafiki Paint albo Gimp.

Wymagania wskazówki:

Nacobezu = Na co będę zwracał uwagę
Wzór podania o pracę (kliknij na rysunek, aby zobaczyć dokładniej)
Edytor grafiki - Kompozycja Pory roku

2.Edytor tekstu - Podanie o pracę (Ostateczny termin oddania zadania 04.11.2022 r.)

Podanie o pracę należy wykonać w programie Microsoft Office Word 2003 lub nowszym albo w programie OpenOffice Writer.

Wymagania wskazówki:

Wzór podania o pracę (kliknij na rysunek, aby zobaczyć dokładniej)
Podanie o pracę


3. Edytor tekstu - Tabulatory (Ostateczny termin oddania zadania 02.12.2022 r.)

Do tego ćwiczenia należy użyć edytora tekstu OpenOffice Writer albo Word z pakietu Office 365.

Wymagania wskazówki:
  1. Otwórz program OpenOffice Writer.
  2. Napisz tabelkę przy użyciu odpowiednich tabulatorów. Tabulatory wstawiamy klikając na linijce. Standardowa ustawiamy tabulator lewy. Aby wybrać rodzaj tabulatora klikamy na nim dwukrotnie albo wybieramy menu Format -> Akapit i karta Tabulatory. Możemy dobrać do każdego akapitu inne tabulatory.
  3. Nie używaj spacji do przesuwania tekstu!!
  4. W pierwszym tytułowym wierszu wybierz same tabulatory środkowe, zaczynając od drugiego wiersza ustaw następujące tabulatory

Nacobezu = Na co będę zwracał uwagę
Wzór zadania (kliknij na rysunek, aby zobaczyć dokładniej)
Tabulatory
Tabulatory


4. Programowanie w Baltie - wieżowiec (Ostateczny termin oddania zadania do dnia 26.01.2023 r.)

Do tego ćwiczenia należy użyć programu Baltie 3 zainstalowanego na stacjach roboczych.
Można zapoznać się z programem wybierając Audiowizualny program uczący

Wymagania i wskazówki:
  1. Otwórz program Baltie 3.
  2. Wybierz Tryb -> Programowanie -> Nowicjusz
  3. Wykonaj program, w którym czarodziej Baltie buduje wieżowiec złożony z co najmniej pięciu kondygnacji
  4. Na końcu program ma czekać na naciśnięcie dowolnego przycisku, aby było można obejrzeć efekt jego pracy
  5. Można dodać inne elementy, jak słońce, płot, drzewa.
  6. Zapisz program w swoim folderze pod nazwą wiezowiec_Nr , gdzie Nr oznacza Twój numer z dziennika..
Nacobezu = Na co będę zwracał uwagę
Przykład skryptu realizujący to zadanie (kliknij na rysunek, aby zobaczyć dokładniej).
Programowanie w Baltie - wieżowiec


5. Kodowanie w Scratch - Gra dla jednego gracza (Ostateczny termin oddania zadania do dnia 20.01.2023 r.)

Do tego ćwiczenia należy użyć programu Scratch dostępnego w Internecie.
Polecam założenie konta - wtedy projekty zostaną zapisane na Twoim koncie. Następnie należy potwierdzić e-mail, wtedy będzie można udostępniać projekty. Potwierdzanie maila jest w ustawieniach konta.

Wymagania i wskazówki:
  1. Otwórz program Scratch.
  2. Utwórz projekt realizujący grę dla jednego gracza.
  3. Wstaw i zaprogramuj odpowiednio duszki, np: baletnicy i piłki.
  4. Duszek gracza np baletnicy ma poruszać się po naciśnięciu klawiszy kursora, natomiast duszek piłki ma poruszać się po losowej trasie na scenie.
  5. Dodaj zmienną punkty, która zlicza punkty, gdy baletnica dotknie piłki.
  6. Skorzystaj z poleceń z podręcznika str. 66 - 67.
  7. Możesz wstawić dodatkowe elementy, które uatrakcyjnią scenę.
Nacobezu = Na co będę zwracał uwagę Przykład skryptu realizujący to zadanie (kliknij na rysunek, aby zobaczyć dokładniej).
Kodowanie w Scratch - Gra dla jednego gracza
Kodowanie w Scratch - Gra dla jednego gracza


6. Programowanie w Python - Działania arytmetyczne (Ostateczny termin oddania zadania do dnia 11.03.2023 r.)

Do tego ćwiczenia należy użyć środowiska repl.it albo replit.com dostępnego w Internecie. Należy założyć konto na tej programie - potrzebny będzie jedynie e-mail. Proszę zapamiętać albo zapisać w pewnym miejscu dane logowania.

Wymagania i wskazówki:
  1. Otwórz środowisko replit.com i się zaloguj.
  2. Stwórz nowy projekt w języku Python i nazwij go dzialania_arytmetyczne.
  3. Napisz kod realizujący obliczanie podstawowych działań arytmetycznych dwóch wprowadzonych przez użytkownika liczb. Pamiętaj, żeby zaprogramować odpowiednio dzielenie przez zero!
Nacobezu = Na co będę zwracał uwagę Przykład skryptu realizujący to zadanie (kliknij na rysunek, aby zobaczyć dokładniej).
Programowanie w Python - Działania arytmetyczne

Powodzenia
Łukasz Mrowicki