Aktualności

          • Klasa I C - Dzień z Wychowawcą pełen wrażeń!

          • Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy od niezwykłej przygody – stworzyliśmy plażę sensoryczną w naszej klasie!
            Było chodzenie po piasku i różnych fakturach, zabawy muszelkami, przepyszna lemoniada – wszystko po to, by pobudzić nasze zmysły i dobrze się bawić!
            A gdy słońce zajrzało do okien – przenieśliśmy się na świeże powietrze!
            Tam czekał na nas kolorowy i pyszny piknik owocowy – pełen zdrowych smakołyków, uśmiechów i wspólnego relaksu.

            To był cudowny czas integracji i radości – dziękujemy wszystkim za pozytywną energię! Dziękuję również rodzicom, którzy zaangażowali się w pomoc.

            #DzieńZWychowawcą
            #PlażaSensoryczna
            #WKlasieINaDworze
            #PiknikOwocowy
            #WspólneChwile
            #ZabawaIRozwój

          • Piana Party

          • Dnia 26 czerwca 2025 r. dzieci przeżyły  niesamowitą przygodę – Piana Party, które odbyło się w ramach Dnia z Wychowawcą! Było to wydarzenie pełne radości, śmiechu i niezapomnianych wrażeń. Już od rana dzieci z niecierpliwością wypatrywały niespodzianki... kiedy tylko maszyna do piany ruszyła – rozległy się okrzyki zachwytu! Uczniowie z wielką radością wskakiwali w białe obłoki, tańczyli, turlali się i robili pianowe „aniołki”. Nie brakowało też spontanicznych bitew na pianę – oczywiście wszystko pod czujnym okiem wychowawczyń i opiekunów.
            Po szaleństwach przyszła pora na odpoczynek - piknik na kocykach, przekąski i dzielenie się wrażeniami z zabawy.
            Ten dzień był pełen integracji, śmiechu i dobrej energii. Dzieci mogły się wyszaleć, a jednocześnie zacieśnić więzi koleżeńskie. Piana Party z pewnością długo zostanie w ich pamięci jako jedno z najfajniejszych wydarzeń w szkole.

          • Zakończyliśmy podróż „W krainie uważności, wyciszenia i spokoju”

          • Za nami piękna i wartościowa przygoda z innowacją pedagogiczną "W krainie uważności, wyciszenia i spokoju" która przez cały rok pomagała naszym uczniom zatrzymać się na chwilę, spojrzeć w głąb siebie i zadbać o swój wewnętrzny spokój.

            W czasie zajęć:
            - uczyliśmy się, czym jest uważność i jak ją praktykować na co dzień,
            - poznawaliśmy techniki oddechowe i relaksacyjne,
            - rozmawialiśmy o emocjach i sposobach radzenia sobie z trudnymi chwilami,
            - tworzyliśmy przestrzeń do ciszy, refleksji i bycia „tu i teraz”.

            Na podsumowanie innowacji rodzice klasy IC, wysłuchali prelekcji czym jest uważność i wspólnie wykonaliśmy relaksacje "Test spaghetti " z cyklu uważność żabki.
            To była cenna lekcja uważności – nie tylko dla uczniów, ale i dla nas, dorosłych. Dziękujemy wszystkim, którzy wzięli udział w tej innowacyjnej podróży!
            Niech ta kraina zostanie z nami na dłużej – w codziennych chwilach spokoju i empatii

            #Uważność #Wyciszenie

          • Najpiękniejszy lekturownik

          • W tym roku po raz pierwszy zorganizowany został Szkolny Konkurs „Najładniejszy lekturownik”. Swoje zeszyty lekturowe zgłosiło 11 uczniów z klas 4-8. Wybór był bardzo trudny, choć zdecydowanie najlepszy zeszyt należy do Alicji Michalak. Jest naprawdę przepiękny. Ostatecznie nagrodzeni zostali wszyscy uczestnicy. Oto oni.

            I miejsce
            Alicja Michalak kl.7b
            II miejsce
            Stanisław Janus kl. 4a
            Maria Kaczmarek kl. 7a
            III miejsce
            Lena Kubiak kl. 7b
            Natalia Szyduk kl.7b
            Magdalena Nowak kl.7b

            Wyróżnienia
            Julia Krysicka kl. 5a
            Agata Kaczmarek kl.7b
            Paulina Grygiel kl. 7b
            Martyna Michalak  kl. 7b
            Justyna Michalak kl. 6b

            Zdjęcia przedstawiają niestety tylko wybrane kartki z notatkami z lektur. Można oglądać i podziwiać.
            Serdecznie gratulujemy tak pięknych zeszytów i zapraszamy do rywalizacji za rok. Konkurs przygotowały i przeprowadziły panie polonistki – Natalia Kaczmarek i Magdalena Rojewska.

          • I ty możesz zostać mistrzem kaligrafii!

          • W czerwcu odbył się II Szkolny Konkurs Kaligraficzny. Wzięło w nim udział aż 39 uczniów z klas 4-8. Zadanie polegało na starannym (czyli kaligraficznym) przepisaniu fragmentu prozy – tym razem była to „Katarynka” Bolesława Prusa. Choć wybranie najładniejszych charakterów pisma – tak, tak, każde pismo ma swój charakter! – było niezmiernie trudne, to ostatecznie udało się wskazać te najlepsze. Oto laureaci konkursu:

            Klasy 7-8
            I miejsce
            Marietta Balicka kl.7b, Julia Matysiak kl. 8b

            II miejsce
            Natalia Kubiak kl. 8b, Alicja Michalak kl. 7b

            III miejsce
            Agata Kaczmarek kl. 7b, Anna Janowska kl.7a

            Klasy 4-6

            I miejsce
            Stanisław Janus kl. 4a

            II miejsce
            Jagoda Strzykalska kl. 4a

            III miejsce
            Natalia Rożek kl. 5a, Alan Pestka kl.5a

            25 czerwca nastąpiło wręczenie dyplomów i nagród. Serdecznie gratulujemy zwycięzcom i zapraszamy ponownie za rok. Konkurs przygotowały i przeprowadziły panie polonistki – Natalia Kaczmarek i Magdalena Rojewska.

          • Tylko dla orłów!

          • 25 czerwca 2025 r. nastąpiło wręczenie dyplomów i drobnych upominków uczestnikom ogólnopolskiego konkursu Orzeł Ortograficzny. W tej edycji wzięło udział ponad dwudziestu uczniów naszej szkoły, a tytuł laureata – już po raz drugi – zdobył Marcel Malinowski. Ogromne gratulacje! Konkurs przygotowała i przeprowadziła pani Natalia Kaczmarek.

          • Dla nas nie ma tajemnic!

          • Na podsumowanie pracy z powieścią „Tajemniczy ogród” F. H. Burnett uczniowie klasy 5a zajęli się grą dydaktyczną opartą na motywach lektury. Najpierw podzielili się na drużyny i zagrali w planszówkę, w której trzeba było wykazać się wiedzą o treści utworu oraz zdobyć narzędzia ogrodnicze. Następnie rozwiązywali krzyżówkę, układali alfabetycznie nazwiska bohaterów, wypisywali nazwy ptaków i kolorowali tajemniczy ogród. Rywalizację wygrała drużyna o wdzięcznej nazwie ”Różyczki” w składzie: Julia Krysicka, Natalia Rożek, Karina Karaś i Nina Karaś. Za zwycięstwo w grze dziewczyny otrzymały drobne upominki. Gratulacje!

          • W świecie fantasy

          • Podczas omawiania lektury „Hobbit, czyli tam i z powrotem” J.R.R. Tolkiena uczniowie klasy 6b stworzyli leksykon tolkienowskich postaci, stworów i stworków. Pracując w dwu- lub trzyosobowych zespołach, stworzyli piękne plakaty poświęcone bohaterom tej znanej powieści fantasy. Oprócz samych postaci na pracach znalazły się także najważniejsze informacje o nich, czyli np. czym się zajmowały, co lubiły, jakiej broni używały, jakie miały zdolności, gdzie mieszkały, po której stronie stały w walce dobra ze złem itp. W ten sposób uczniowie utrwalili wiadomości o krasnoludach, czarodzieju Gandalfie, hobbicieBilboBagginsie, orłach, pająkach,goblinach, trollach, smoku Smaugu i Gollumie.

          • Podsumowanie rocznej pracy uczniów w ramach zajęć z pierwszej pomocy przedmedycznej

          • Z dumą i ogromną radością dzielimy się efektami całorocznej pracy uczniów edukacji wczesnoszkolnej w ramach programu „Ratujemy i Uczymy Ratować”!
            Ten rok był pełen zaangażowania, nauki przez działanie i wyjątkowych spotkań. Oto, co udało nam się wspólnie osiągnąć:

            - Zajęcia praktyczne – sprawdzanie bezpieczeństwa miejsca zdarzenia, właściwe wzywanie pomocy, sprawdzanie oddechu oraz układanie poszkodowanego w pozycji bocznej. RKO – resuscytacja krążeniowo-oddechowa – dzieci uczyły się, jak prawidłowo uciskać klatkę piersiową i udzielać pierwszej pomocy w sytuacjach zagrożenia życia.

            - Zajęcia praktyczne ze Szkolnym Kołem PCK – pod okiem pana Huberta Grzesiaka, uczniowie uczyli się pierwszej pomocy razem ze starszymi koleżankami z Koła: Natalią Kubiak, Agatą Schubert, Alicją Szkudlarek i Wiktorią Zalewską. Była to świetna okazja do nauki przez działanie, integracji i wzmacniania poczucia odpowiedzialności za drugiego człowieka.

            - Lekcja otwarta dla rodziców – uczniowie z dumą prezentowali zdobytą wiedzę i umiejętności swoim bliskim. To był piękny i wzruszający moment – widzieć, jak małe ręce potrafią ratować życie!

            - Zajęcia z ratownikiem medycznym – dzieci miały okazję poznać prawdziwego bohatera, który opowiedział o swojej pracy i nauczył nas, jak ważne są szybkie reakcje i opanowanie w sytuacjach zagrożenia życia.

            - Wizyta na Szpitalnym Oddziale Ratunkowym (SOR) – dzięki tej wizycie uczniowie zobaczyli, jak wygląda pomoc medyczna „od kuchni”, co jeszcze bardziej zmotywowało ich do nauki pierwszej pomocy.

            Dziękujemy wszystkim za ten niezwykły rok – uczniom za ich zaangażowanie, nauczycielom za serce włożone w realizację programu, a rodzicom za wsparcie i entuzjazm!
            Pamiętajmy: każdy, niezależnie od wieku, może uratować życie!

          • Godzina dla Młodych Głów – kolejne lekcje za nami!

          • W ostatnich tygodniach dużo się działo! W ramach programu „Godzina dla Młodych Głów” rozmawialiśmy o tym, co naprawdę ważne – o nas, naszych relacjach, bezpieczeństwie i… ciele, które ma ogromny wpływ na nasz mózg!


            Oto, czym zajmowaliśmy się na lekcjach:
            Lekcja 5: Jak wygląda moje życie online i offline – i jak znaleźć w tym równowagę?
            Lekcja 6: Co znaczy czuć się bezpiecznie – w sieci i poza nią?
            Lekcja 7: Czy potrafię myśleć krytycznie i nie dać się zmanipulować?
            Lekcja 8: Dlaczego mózg potrzebuje ruchu i zdrowych nawyków?

            Dziękujemy wszystkim uczniom za udział i szczerość. To była prawdziwa godzina dla siebie – pełna refleksji, uważności i dobrej energii.

            #MłodeGłowy
            #GodzinaDlaMłodychGłów
            #ZdrowiePsychiczne
            #SzkołaZEmpatią

          • Ogólnopolski projekt edukacyjny "Mali Odkrywcy Wielkiej Brytanii"

          • Uczniowie klas 3a i 3b kończąc projekt z języka angielskiego otrzymali dyplomy za udział, kreatywność i zaangażowanie. Aby zrealizować projekt uczniowie wykonali liczne zadania tj. kodowanie flagi Wielkiej Brytanii, poznanie mapy, waluty angielskiej oraz słynnych zabytków. Uczniowie spisali się na medal podczas realizacji zadań projektowych.

          • Warsztaty kulinarne uczniów klasy 5a w Jarocin Sport

          • 12 czerwca 2025 r. uczniowie klasy 5a pod opieką wychowawcy i pana wicedyrektora Łukasza Mrowickiego wybrali się do Jarocin Sport na warsztaty kulinarne. Z bogatej oferty restauracji wybrane zostało pieczenie pizzy neapolitańskiej. Uczniowie otrzymali gotowe ciasto, które odpowiednio uformowali i wzbogacili składnikami takimi jak pasta pomidorowa, żółty ser, pieczarki, szynka i kukurydza. Potem pizza pojechała na około 6 minut do pieca, a szef kuchni opowiedział uczniom o historii pizzy oraz przedstawił wiele ciekawostek z nią związanych. Najlepszą częścią warsztatów była jednak chyba degustacja własnoręcznie wykonanej pizzy, a trzeba koniecznie dodać, że wszystkim się one udały. Po powrocie do szkoły uczniowie spędzili lekcję języka polskiego nie w klasie, ale na trawie, czytając książkę "Pusia i Mikaduś, czyli kocio-psie sprawki". To był bardzo miły dzień.

          • Toruń – podróż w czasie i przestrzeni!

          • 11 czerwca 2025 r. uczniowie klas drugich naszej szkoły wzięli udział w wyjątkowej wycieczce do malowniczego Torunia – miasta Mikołaja Kopernika, pierników i pięknych zabytków!
            Naszą przygodę rozpoczęliśmy od fascynującej wizyty w Planetarium, gdzie odbyliśmy podróż po Wszechświecie. Uczniowie z ogromnym zainteresowaniem oglądali pokaz o planetach, gwiazdach i tajemnicach kosmosu. To była wspaniała okazja, by zgłębić wiedzę o astronomii w miejscu związanym z najsłynniejszym polskim astronomem.
            Następnie odwiedziliśmy Żywe Muzeum Piernika, gdzie podczas interaktywnych warsztatów każdy uczeń mógł samodzielnie przygotować tradycyjny toruński piernik. Było aromatycznie, zabawnie i bardzo smacznie!
            Na koniec udaliśmy się na spacer po urokliwej toruńskiej starówce. Zwiedziliśmy najważniejsze zabytki, poznaliśmy historię miasta i oczywiście zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia przy pomniku Mikołaja Kopernika oraz słynnej Krzywej Wieży.
            Dzień był pełen uśmiechu, nauki i wspólnych chwil, które na długo pozostaną w naszej pamięci.
            Opiekunkami wycieczki były: pani Adrianna Konieczna, pani Adrianna Chlebowska, pani Weronika Filipiak oraz pani Michalina Florkowska.

          • Dzień Dziecka w Bryllandii – niezapomniana przygoda pierwszaków!

          • 10 czerwca 2025 r. uczniowie klas pierwszych wraz z swoimi wychowawcami wyruszyli na wyjątkową wycieczkę do Bryllandii w Witaszycach, aby wspólnie świętować Dzień Dziecka – był to dzień pełen śmiechu, zabawy i edukacyjnych atrakcji!
            To niezwykłe miejsce połączyło beztroską rozrywkę z fascynującą podróżą w czasie. Dzieci nie tylko szalały na dmuchańcach, trampolinach i w strefie zabaw, ale również miały okazję zobaczyć imponujące modele dinozaurów!
            Spacerując po parku, nasi mali odkrywcy poznawali prehistoryczny świat, dowiadując się ciekawostek o życiu dinozaurów, ich zwyczajach i wielkościach. Dla wielu był to pierwszy tak bliski kontakt z „żywymi” dinozaurami – emocje sięgały zenitu!

            #DzieńDziecka2025 #BryllandiaWitaszyce #Dinozaury #KlasyPierwsze #WycieczkaSzkolna #RadośćDzieci #NaukaPrzezZabaw

          • Finały województwa wielkopolskiego w Rugby TAG

          • 12 czerwca 2025 r. na obiektach Sparty Jarocin odbyły się finały wojewódzkie w Rugby TAG w ramach Wielkopolskich Igrzysk Młodzieży Szkolnej. wystartowało 10 drużyn podzielonych na dwie grupy w grupie zajęliśmy drugie miejsce i zagraliśmy finałach z drużyną z Leszna którą pokonaliśmy po zaciętej walce i następnie finał z drużyną z Mieszkowa. Niestety ulegliśmy jednym przyłożeniem. Jest to duży sukces naszych zawodników i zawodniczek, którzy ostatecznie zajęli drugie miejsce w finałach wojewódzkich. Trenerem i opiekunem był pan Dariusz Kornobis.

          • Klasa 4a buduje bryły z wykorzystaniem STEAM!

          • Uczniowie klasy 4a wzięli udział w niezwykłych zajęciach matematyki, podczas których poznawali bryły z wykorzystaniem innowacyjnego podejścia STEAM. Lekcje z wykorzystaniem STEAM [Science (Nauka), Technology (Technologia), Engineering (Inżynieria), Arts (Sztuka) i Mathematics (Matematyka)] to nowoczesne podejście do edukacji, które łączy te pięć dziedzin w spójny i interdyscyplinarny sposób. Zamiast tradycyjnych metod, dzieci konstruowały bryły z patyczków, plasteliny, wykałaczek i kartonu. Dodatkowo poznawały siatki brył, które za pociągnięciem sznureczków same się składały. Lekcje matematyki przeprowadziła pani Paulina Bartkowska.

          • Pole i objętość nie dają nam w kość!

          • Uczniowie klasy 6b podczas zajęć z matematyki zapoznali się z budową brył. Konstruowali figury przestrzenne, nazywali je, poruszyli swoją wyobraźnię! Budowanie wyobraźni przestrzennej na tym etapie edukacyjnym jest bardzo ważne, ponieważ orientacja przestrzenna pomaga nam wszystkim w życiu codziennym.

          • Wizyta klas 2 na Szpitalnym Oddziale Ratunkowym w Jarocinie

          • 4 czerwca 2025  r. uczniowie klas drugich przeżyli niesamowitą przygodę – odwiedzili Szpitalny Oddział Ratunkowy w Jarocinie! Dzieci mogły na własne oczy zobaczyć, jak wygląda praca lekarzy, pielęgniarek i ratowników medycznych. Dowiedziały się, w jakich sytuacjach trafiają tam pacjenci i jak ważna jest szybka pomoc.
            Ogromne wrażenie zrobił pokaz udzielania pierwszej pomocy – dzieci nauczyły się, jak zachować się w nagłych sytuacjach i jak prawidłowo wezwać pomoc. Wielką atrakcją była też możliwość wejścia do prawdziwej karetki pogotowia, poznania jej wyposażenia i posłuchania syreny!
            Po pełnym wrażeń spotkaniu przyszedł czas na coś słodkiego – cała grupa udała się na lody na jarociński rynek. Uśmiechów i radości nie brakowało!
            Serdecznie dziękujemy pani Dagmarze Brzezińskiej za zaproszenie naszych uczniów na SOR oraz panu Mikołajowi Durskiemu za ciekawy i przystępny sposób przekazania wiedzy razem z panią Dagmarą. Dziękujemy także całemu personelowi SOR za życzliwość i poświęcony czas.